Ulti Clocks content

Υλικό Διαπολιτισμικής

Τα παιχνίδια της αυλής

Παιδικά τραγούδια

Ο Παραμυθάς

Πειράματα με Απλά Υλικά

Ο Μικρός Αναγνώστης

Η Γη Τώρα

Είσοδος μελών

Εορτολόγιο

Online Επισκέπτες

Έχουμε 29 επισκέπτες συνδεδεμένους

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Downloads

Πώς να μας βρείτε

Δώστε διεύθυνση που βρίσκεστε και θα σχεδιάσουμε το πώς θα μας βρείτε




3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ, Powered by Joomla!
Τάξη Δ
Δευτέρα, 17 Οκτώβριος 2011 13:17

Κεφ. 2ο: Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες

Γράφτηκε από τον Δρομπόνης Σωτήριος

Κεφάλαιο 2ο : Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες

Βλέπε άσκηση στο συνημμένο αρχείο.

Δευτέρα, 17 Οκτώβριος 2011 13:08

Η κάθοδος των Δωριέων

Γράφτηκε από τον Δρομπόνης Σωτήριος

Κεφάλαιο 1ο: Η κάθοδος των Δωριέων

Βλέπε συνημμένο αρχείο.

Δευτέρα, 17 Οκτώβριος 2011 12:51

Διαχείριση πληροφοριών

Γράφτηκε από τον Δρομπόνης Σωτήριος

Διαχείριση πληροφοριών: Έρευνα της Δ΄1 τάξης για τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών.

Κάντε κλικ στο συνημμένο έγγραφο.

Δευτέρα, 17 Οκτώβριος 2011 12:39

Διαχείριση πληροφοριών

Γράφτηκε από τον Δρομπόνης Σωτήριος

Διαχείριση πληροφοριών: Έρευνα της Δ1 τάξης για το πλυσιμο των δοντιών.

Ανοίξτε το συνημμένο έγγραφο.

Δευτέρα, 17 Οκτώβριος 2011 12:28

Ρήμα, Υποκείμενο, Αντικείμενο, Κατηγορούμενο

Γράφτηκε από τον Δρομπόνης Σωτήριος

Ρήμα, Υποκείμενο, Αντικείμενο, Κατηγορούμενο.

Υποκείμενο: Η λέξη που απαντά στην ερώτηση «ποιος; ποια; ποιο; ποιοι; ποιες; ποια;» και είναι σε πτώση ονομαστική είναι το υποκείμενο του ρήματος της πρότασης. Π.χ. Ο Νικόλας παίζει ποδόσφαιρο. Ερώτηση: Ποιος παίζει; Απάντηση: Ο Νικόλας. (υποκείμενο)

Αντικείμενο: Η λέξη που απαντά στην ερώτηση «τι; ποιον; ποια; ποιο; ποιους; ποιες; ποια;» και είναι σε πτώση αιτιατική είναι το αντικείμενο του ρήματος της πρότασης. Π.χ. Ο τεχνίτης(ονομαστική) επισκευάζει τη βρύση(αιτιατική). Ερώτηση: Τι επισκευάζει; Απάντηση: Τη βρύση. (Αντικείμενο, αιτιατική).

Κατηγορούμενο: Η λέξη που δίνει μια ιδιότητα στο υποκείμενο του ρήματος είναι το κατηγορούμενο. Το κατηγορούμενο βρίσκεται στην ίδια πτώση με το υποκείμενο του ρήματος, δηλαδή στην ονομαστική. Έτσι το ξεχωρίζουμε εύκολα από το αντικείμενο που είναι σε πτώση αιτιατική. Το κατηγορούμενο μπορεί να είναι: ουσιαστικό, επίθετο, μετοχή. Τα ρήματα που συνδέουν το υποκείμενο με το κατηγορούμενο λέγονται συνδετικά.

Τέτοια ρήματα είναι: γίνομαι φαίνομαι, είμαι μοιάζω, διορίζομαι, απομένω, βρίσκομαι, γεννιέμαι, μένω, πεθαίνω, στέκομαι, λέγομαι, υπηρετώ, φυτρώνω, αποδεικνύομαι, δείχνομαι, θεωρούμαι, λογαριάζομαι, εκλέγομαι, νομίζομαι, παρουσιάζομαι, ονομάζομαι, αναγνωρίζομαι, ανακηρύσσομαι, κληρώνομαι, ζω, χειροτονούμαι κλπ.

Πχ. Η Νίκη έγινε γεωπόνος. Ερώτηση: Τι έγινε η Νίκη; Απάντηση: γεωπόνος (Κατηγορούμενο). Είναι στην ίδια πτώση (ονομαστική) με το υποκείμενο     «Η Νίκη» και του δίνει κάποια ιδιότητα: γεωπόνος.

ΑΣΚΗΣΗ: Βρείτε στις παρακάτω προτάσεις: ρήμα, υποκείμενο, αντικείμενο και κατηγορούμενο.

Ο Γιώργος χαϊδεύει το σκύλο.

Ο παπαγάλος είναι πολύχρωμος

Οι επιπλοποιοί έβαψαν τη βιβλιοθήκη.

Ο Παύλος έγινε οδοντίατρος.

Οι μηχανικοί κατασκεύασαν πύργο.

Η σκάλα είναι ξύλινη.

Οι εργάτες σκάβουν χαντάκι.

Η συνομιλία ήταν ευχάριστη.

Ο Πέτρος είναι πολύ μορφωμένος.

Ο δάσκαλος διάβασε την άσκηση.

Εσύ είσαι ο τέταρτος.

Ο Γιάννης κόβει τον πεύκο.

Η Κατερίνα είναι πρόεδρος

Ο Νίκος εκλέχτηκε πρόεδρος.

Η Μαρίνα ζει στην Αθήνα.

Η Σόνια, η γάτα, πήδησε τη μάντρα.

Ο Γιώργος χειροτονήθηκε ιερέας.

Η Κατερίνα ονομάζεται Ζαφειρίου .

Ο Πέτρος υπηρετεί στρατιώτης.

Η Μαρίνα γεννήθηκε στην Άρτα.

Ο Χρήστος θεωρείται ειδικός.


 

1. Διορθώνω τα λάθη του παρακάτω κειμένου.

2. Συμπληρώνω τις στήλες του παρακάτω πίνακα με λέξεις από το κείμενο (ουσιαστικά, ρήματα, επίθετα, άρθρα)

ΚΕΙΜΕΝΟ: «Ένα ακόμα σκαλί» (Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρέλη)

ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ

 

Το σχολείο είναι διοροφο.

Η Πρώτη, η Δεύτερη και η Τρίτη τάξη είναι κάτω στο ισόγειο, δίπλα στην αυλή

Στο πάνω πάτωμα είναι οι μεγάλες τάξεις. Έφτανες σ? αυτές από  μια σκάλα. Τη σκάλα αυτή την ανεβαίνουν μόνο τα μεγάλα παιδιά  Εκεί κοντά στέκεται ο επιστάτης που λέει χαμογελώντας

Υπομονεί να κάνουν οι μικροί. Σαν μεγαλώσουν,                θ? ανέβηκαν κι αυτοί στο επάνω πάτωμα. Σκαλί σκάλι !

Από τότε που πρωτοπήγα στο σχολείο, κρυφοκοιτάζω τη σκάλα. μια φορά μάλιστα την ανέβηκα στα κρυφά.  Σήμερα όμως μπορό να την ανέβω φανερά.  Πατώ καθένα σκαλοπάτι  σιγά σιγά, καμαρωτά

Ο επιστάτης με σταματάει.

- Για πού  με ρωτάει και μετράει το μπόι μου.

- Για πάνω  του απαντώ και χτύπαγε η καρδιά μου. Για πάνω, λέω ξανά, για να το ακούσει πιο καλά. Μα ξέρω πως το είπα δυνατά πιο πολύ για να το ακούσω εγώ ο ίδιος.

Ο επιστάτης χαμογελάει.

Σκαλί σκαλί, μου γνέφει και φευγει.

 

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

????????????

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ

ΡΗΜΑΤΑ

ΕΠΙΘΕΤΑ

ΑΡΘΡΑ

 

???????????

???????????

???????????

???????????

???????????

???????????

???????????

???????????

 

???????????

???????????

???????????

???????????

???????????

???????????

???????????

???????????

 

???????????

???????????

???????????

???????????

???????????

???????????

???????????

???????????

 

?????.

?????.

?????.

?????.

?????.

?????.

?????.

?????.

Παρασκευή, 14 Οκτώβριος 2011 13:01

ΤΙ ΝΑ 'ΝΑΙ ΤΟ 40;

Γράφτηκε από τον Δρομπόνης Σωτήριος

ΤΙ ΝΑ ?ΝΑΙ ΤΟ ?40;

Ιστορικό μονόπρακτο

28η  ΟΚΤΩΒΡΗ (διασκευή από το πρωτότυπο)

Τα παιδιά μπερδεύουν την 28η Οκτωβρίου με την 25η Μαρτίου με και τη 17η Νοέμβρη!
Η δασκάλα επεξηγεί, διαχωρίζει και κάνει μια αναδρομή στα διαδραματιζόμενα κατά την περίοδο της ιταλικής και γερμανικής επιθέσεως.

Το σκετς αυτό προσπαθεί με ευχάριστο τρόπο να ενημερώσει τα παιδιά σε πράγματα που, συνήθως, ελάχιστα έως καθόλου, παρακολουθούν και μαθαίνουν από τις σχολικές ομιλίες.

ΠΡΟΣΩΠΑ:  Η Δασκάλα και οι μαθητές. (Ο αριθμός των μαθητών μπορεί να μειωθεί ή να αυξηθεί): Δασκάλα ,Γιώργος, Σωτηρία, Μαγδαληνή, Στέλιος, Γιάννης, Ελευθερία, Άννα, Δημήτρης, Νίκος, Ελένη, Ξανθή.

ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ: Η δασκάλα είναι ντυμένη επίσημα. Οι μαθητές φορούν τα ρούχα της παρέλασης  ή κανονικά ρούχα του σχολείου.

ΥΛΙΚΑ: 1. Σημαιούλες, 2. Αφίσες με επιγραφές «ΟΧΙ», «ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ», «ΖΗΤΩ Η 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ» κλπ.

ΣΚΗΝΙΚΑ: Η σκηνή είναι στολισμένη για την Εθνική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΡΧΗΣ: Κάποιο από τα σχετικά πατριωτικά τραγούδια.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΕΛΟΥΣ: Όπως και της αρχής.

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΕΣ  ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ  ΚΑΙ  ΚΕΙΜΕΝΟ
Τα παιδιά ετοιμάζουν την αίθουσα (σκηνή) για την εθνική γιορτή. Η δασκάλα μπαίνει φορτωμένη με σημαιούλες, ενώ τους βρίσκει να στολίζουν με δάφνες και «ΟΧΙ» τους τοίχους. Άλλα παιδιά είναι σκαρφαλωμένα σε μια καρέκλα και άλλα βοηθάνε τα πρώτα. Ταυτόχρονα ακούγεται από τη χορωδία του σχολείου το τραγούδι: «??»

Πατήστε εδώ για να ακούσετε το θεατρικό.

Πατήστε εδώ για να ακούσετε το τραγούδι.

ΔΑΣΚΑΛΑ: Σας έφερα και μπόλικες σημαιούλες!
ΓΙΩΡΓΟΣ: (Κάνει χαρά.)
Α! ωραία, ωραία? Κι εμείς τις ψάχναμε!
ΣΩΤΗΡΙΑ :
Να τις δέσουμε σ? ένα σπάγκο και να τις κρεμάσουμε ψηλά   από  τη μιαν άκρη στην   άλλη...
ΜΑΓΔΑ :
Σε σχήμα Χι!
ΣΤΕΛΙΟΣ :
Γιατί καλέ; Μήπως σε λένε Χριστίνα;
ΔΑΣΚΑΛΑ:
Ελάτε τώρα? Θα τις στολίσουμε όπως κάνουμε κάθε χρόνο. Ένα παιδί θ? ανεβεί   προσεκτικά  σε μια καρέκλα στη μια γωνιά κι ένα άλλο θα είναι στην άλλη. Θα τις στερεώσουμε μ? ένα καρφάκι στον τοίχο.
ΓΙΑΝΝΗΣ :
Κυρία! Είναι πολύ όμορφες οι σημαιούλες!
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ:
Αλλά γιατί κάθε τέτοια μέρα κρεμάμε τόσες πολλές;
ΑΝΝΑ :
Αλήθεια! Κι εγώ είχα αυτή την απορία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ:
Ναι. Κι εγώ?
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Δεν είστε μόνο εσείς, παιδιά? Όλα τα παιδιά στην ηλικία σας πολλές φορές    αναρωτιούνται για τέτοια πράγματα. Και είναι φυσικό. Γι? αυτό κι εμείς οι δάσκαλοι φροντίζουμε να ενημερώνουμε , όσο μπορούμε καλύτερα,  τα παιδιά. Άλλοτε με ποιήματα και θεατρικά σκετς και άλλοτε με ομιλίες σχετικές με το θέμα.
ΝΙΚΟΣ :
Θα γίνει ομιλία σήμερα;
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Βέβαια!? Τα περισσότερα μάλιστα, τα ξέρετε από την Ιστορία σας. Στην ομιλία θα τονιστεί ακόμα πιο έντονα η ανάγκη για τον καθιερωμένο εορτασμό της ημέρας αυτής.
ΕΛΕΝΗ :
Κυρία, εγώ ξέρω τι γιορτάζουμε σαν σήμερα?Το βομβαρδισμό της Κωνσταντινούπολης από εγγλέζικα αεροπλάνα.(Γελάνε όλα τα παιδιά.)
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Ησυχάστε!? (Αυστηρά) Νομίζετε ότι εσείς οι άλλοι που ξεκαρδίζεστε στα γέλια ξέρετε καλύτερα; Για να μας πει η Ξανθή που γελάει. Τι γιορτάζουμε σαν σήμερα  Ξανθή;  Ξέρεις;
ΞΑΝΘΗ :
Και βέβαια ξέρω κυρία! Γιορτάζουμε τον τορπιλισμό της Έλλης από το ναύαρχο Μπουμπουλίνα! (Γελάνε πάλι όλοι.)
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Σιωπή!? Αφού βλέπετε τα χάλια σας, εξακολουθείτε και γελάτε? Δηλαδή εσύ Γιώργο, ξέρεις καλύτερα;
ΓΙΩΡΓΟΣ :
Μα βέβαια, κυρία!? Σαν σήμερα δεν ήτανε που ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ύψωσε την Αλβανική σημαία στο Αργυρόκαστρο φωνάζοντας «αέρα»; (Γελάνε πάλι όλοι.)
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Ω! Θεέ μου!? Συμφορά που με βρήκε!?   Μα είναι δυνατόν;
ΣΩΤΗΡΙΑ :
Να πω εγώ κυρία;
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Λέγε κι εσύ πριν λιποθυμήσω γιατί όπως πάμε δεν τη γλιτώνω τη λιποθυμία.
ΣΩΤΗΡΙΑ :
Μην ανησυχείτε κυρία. Εγώ τα ξέρω καλά γιατί τα συζητούσαμε στο διάλειμμα με το Νίκο? Σαν σήμερα ο Αθανάσιος Διάκος φώναξε «ελευθερία ή θάνατος» και  για αντίποινα ο Μουσολίνι έστειλε τα τανκ να μπούνε στο Πολυτεχνείο, για να ελευθερώσουν το Γεώργιο Παπαδόπουλο. (Γελούν τα παιδιά πολύ, ενώ η δασκάλα πέφτει ξερή. Αμέσως προσπαθούν να τη συνεφέρουν τρομαγμένα για τη συμφορά που βρήκε τη δασκάλα τους.)
ΜΑΓΔΑ :
Κυρία, κυρία? Τι πάθατε;
ΣΤΕΛΙΟΣ :
Καλή μας κυριούλα, σηκωθείτε? Αστεία τα  είπαμε καλέ!
ΓΙΑΝΝΗΣ:
Καλέ κυρία,  δεν είστ? εντάξει!    Λίγα παιδιά  είναι έξυπνα σαν κι εμάς! (Η δασκάλα σιγά σιγά συνέρχεται.)
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ:
Νάτην! Μου φαίνεται συνέρχεται. (Ανασηκώνεται η δασκάλα)
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Πού βρίσκομαι; Τι έγινε;
ΑΝΝΑ :
Στολίζουμε την τάξη μας για τη γιορτή!
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Ποια γιορτή;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ:
Η αλήθεια είναι ότι στο «ποια γιορτή» υπάρχει ένα μικρό  προβληματάκι
ΝΙΚΟΣ :
Για Χριστούγεννα πάντως δε μοιάζει!
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Μα βέβαια! Πώς ζαλίστηκα έτσι; Σήμερα είναι μεγάλη μέρα!... 28η Οκτωβρίου.
ΕΛΕΝΗ :
Το θέμα είναι να μάθουμε τι ακριβώς συνέβη σαν σήμερα.
ΔΑΣΚΑΛΑ : (Τους πιάνει από τα χέρια και τους προτείνει να καθίσουν γύρω της.)
Ελάτε,  καθίστε.  Λοιπόν ακούστε: Το 1940, στις 28 Οκτωβρίου, οι Ιταλοί μας κήρυξαν τον πόλεμο!
ΞΑΝΘΗ :
Και γιατί παρακαλώ;
ΔΑΣΚΑΛΑ:
Γιατί νόμισαν, ότι  ήταν  εύκολο  να  κατακτήσουν την πατρίδα μας.
ΓΙΩΡΓΟΣ :
Μπα; Κι επειδή είναι εύκολο, δηλαδή, να δείρω εγώ τη μικρή αδελφή μου τη Μαρία, πρέπει να τη δείρω;
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Δυστυχώς!  Μ? αυτό το ανόητο  μυαλό  σκεφτόταν ο Μουσολίνι  και  ο  Χίτλερ.
ΣΩΤΗΡΙΑ :
Κι αν κατακτούσαν τη χώρα μας , τι θα κέρδιζαν;
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Θα μπορούσαν  να πραγματοποιήσουν τα πονηρά σχέδιά τους για να κατακτήσουν τον κόσμο.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ: (Με έκπληξη.)
Να κατακτήσουν τον κόσμο; (Γελάνε δυνατά όλοι μαζί.)
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Μάλιστα, μάλιστα! Καταλαβαίνω, σας φαίνεται κουταμάρα αλλά είναι πέρα για πέρα αλήθεια.
ΣΩΤΗΡΙΑ :
Για εξηγείστε μας καλλίτερα κυρία γιατί το πράγμα έχει ενδιαφέρον.
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Ήθελαν  να  έχουν  την  Ελλάδα  στο  χέρι  τους, για  να μπορούν να    προχωρήσουν και παραπέρα, χρησιμοποιώντας τη χώρα μας σαν στέκι.
ΜΑΓΔΑ :
Και νόμισαν ότι εμείς θα τους πούμε «ορίστε, περάστε»;
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Ναι, οι άμυαλοι! Νόμισαν ότι θα σκύψουμε το κεφάλι! Δηλαδή εδώ που τα λέμε, δεν το πίστευαν και καλά-καλά.
ΜΑΓΔΑ :
Αυτό πού το ξέρετε κυρία;
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Να! Ενώ είχαν δώσει με το τελεσίγραφο προθεσμία τριών ωρών, ούτε που περίμεναν να λήξει η προθεσμία και άρχισαν την επίθεση νωρίτερα.
ΣΤΕΛΙΟΣ:
Κι εμείς ασφαλώς θα  ήμασταν πανέτοιμοι!
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Από καρδιά σίγουρα!
ΣΤΕΛΙΟΣ:
Τι εννοείτε «από καρδιά»;
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Εννοώ ότι ήταν κάτι το αφάνταστα συγκινητικό ο τρόπος και ο ενθουσιασμός με το οποίο άφηναν οι άνδρες τα σπίτια τους, για να πάνε να πολεμήσουνε. Να σκεφθείτε ότι πάρα πολύς κόσμος πήγε με τα πόδια μέχρι τα σύνορα, γιατί τα μέσα μεταφοράς δεν επαρκούσαν! Αλλά από εξοπλισμό? ήμασταν να μας κλαίνε!?
ΓΙΑΝΝΗΣ :
Δεν είχαμε όπλα;
ΔΑΣΚΑΛΑ
: Ελάχιστα,  αλλά   κι    αυτά?   μπροστά  στο  σύγχρονο εξοπλισμό του εχθρού? ήταν παιχνιδάκια. Γι? αυτό σας λέω. Εκείνη την εποχή το μόνο αυτόματο όπλο που διέθεταν οι Έλληνες, και ήταν ανίκητο, ήταν η καρδιά!?
ΓΙΑΝΝΗΣ:
Και σε ποια σύνορα πήγαιναν;
ΒΑΣΙΛΗΣ:
Στα αλβανικά. Από εκεί έγινε η επίθεση των Ιταλών.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ:
Θέλανε να κατεβούνε προς τα κάτω ε;
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Ναι! Κι αντί να κατεβούνε προς τα κάτω αυτοί,  ανεβήκαμε εμείς προς τα πάνω! Μέσα σε ενάμιση μήνα πήραμε τη Βόρειο Ήπειρο! Κορυτσά, Αργυρόκαστρο, Αγίους Σαράντα κι ένα σωρό άλλα μέρη.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ:
Και οι Γερμανοί πότε ήρθανε;
ΒΑΣΙΛΗΣ :
Οι  Γερμανοί ήρθαν αργότερα?   Η   γερμανική  επίθεση άρχισε την Κυριακή στις 6 Απριλίου του 1941 στις 5.15΄το πρωί!
ΑΝΝΑ
: Τους αφιλότιμους!  Κυριακάτικα  ε;
ΔΑΣΚΑΛΑ :
Αχ, παιδί μου! Δεν τους διέκριναν τέτοιες ευαισθησίες!? Να μη σας τα πολυλογώ, σε τρεις μέρες, και μετά από θηριώδη αντίσταση, αναγκάστηκε η χώρα μας αξιοπρεπώς πλέον να συνθηκολογήσει.
ΑΝΝΑ :
Δηλαδή κυρία;  Παραδοθήκαμε;
ΔΑΣΚΑΛΑ
: Δυστυχώς, παιδί μου? Η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε στην Κρήτη στις 23 Απριλίου.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ:
Αυτό πρώτη φορά το ακούω.
ΝΙΚΟΣ
: Πώς  μας  τα  λες  έτσι  βρε Δημητράκη! Λες και τ? άλλα τα ΄χες ξανακούσει!?
ΔΑΣΚΑΛΑ
: Θα ΄χετε ακούσει ασφαλώς για την περιβόητη μάχη της Κρήτης!
ΕΛΕΝΗ
: Κάτι μου ΄χει πει ο παππούς μου.
ΔΑΣΚΑΛΑ
: Εκεί οι Γερμανοί του Χίτλερ έπαθαν τη μεγαλύτερή τους ζημιά σε αλεξιπτωτιστές? Οι Κρητικοί τους αποδεκάτισαν! Δέκα μέρες τους παίδεψαν.
ΞΑΝΘΗ
: Τελικά έπαθαν μεγάλη ζημιά στην Ελλάδα οι Ιταλοί και οι Γερμανοί. ΔΑΣΚΑΛΑ : Όλοι οι λαοί τότε μας επαίνεσαν για την ανδρεία και το θάρρος μας. Οι εχθροί είχαν μεγάλες απώλειες, καθυστέρησαν αρκετά στην Ελλάδα  και είχαν οδυνηρές συνέπειες στις επιχειρήσεις τους μ? αποτέλεσμα αργότερα να χάσουν τον πόλεμο από τους συμμάχους μας.
Γι? αυτό παιδιά πρέπει πάντα να θυμόμαστε τη μέρα αυτή και να τη γιορτάζουμε. Να καταθέτουμε ένα στεφάνι στη μνήμη των ηρώων μας που έπεσαν τότε  για την τιμή και την ελευθερία της πατρίδας μας. Και πρέπει ακόμα να τιμούμε, να σεβόμαστε και να αγαπάμε κι όλους εκείνους που τραυματίστηκαν κι έμειναν ανάπηροι από τον πόλεμο και μέχρι και σήμερα ζουν ανάμεσά μας. Αν βρούμε τέτοιους  ανθρώπους και πλησιάσουμε και τους ρωτήσουμε, σίγουρα θα έχουν πολλά να μας πουν για τις ηρωικές εκείνες μέρες της αντίστασης των Ελλήνων.
Ελάτε τώρα να  πούμε ένα ωραίο τραγουδάκι για τη σημαία μας που είναι το σύμβολο της πατρίδας μας και που οι πρόγονοί μας την τίμησαν με το αίμα και τη ζωή τους.
(Όλοι σηκώνονται όρθιοι και τραγουδούν το τραγούδι:«Η  ΣΗΜΑΙΑ».

Η  ΣΗΜΑΙΑ

Μέσα μας βαθιά για σένα μια λαχτάρα (πάντα ζει), (2)
την πατρίδα συμβολίζεις και τη λευτεριά μαζί.

Γαλανόλευκη η θωριά σου και φαντάζεις μες στο νου
(σαν το κύμα, σαν το γέλιο του πελάου και τ? ουρανού.) (2)

Της τιμής και της ανδρείας την αστείρευτη πηγή
του λευκού σταυρού σου η χάρη δυναμώνει κι ευλογεί.

Κι όσοι χάνονται για σένα σπώντας σίδερα βαριά
(Ξεψυχούν και τραγουδούνε «χαίρε ω χαίρ? ελευθεριά».) (2)

ΤΕΛΟΣ


ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ 1940

18 Οκτωβρίου 1940: Ο Ιταλός πρεσβευτής Γκράτσι ζητάει από τον πρωθυπουργό Ιωάννη Μεταξά την παράδοση της Ελλάδας κι εκείνος απαντάει «ΟΧΙ».

3 Νοεμβρίου 1940: Οι Έλληνες στρατιώτες εκδιώκουν τους Ιταλούς και εισέρχονται σε  αλβανικό έδαφος.

11 Νοεμβρίου 1940: Κατάληψη της Κορυτσάς από τους Έλληνες στρατιώτες.

1 Δεκεμβρίου 1940: Ο ελληνικός στρατός εισέρχεται στο Πόγραδετς.

5 Δεκεμβρίου 1940: Ο ελληνικός στρατός καταλαμβάνει την Πρεμετή, ενώ ο ιταλικός υποχωρεί σε όλη τη γραμμή του μετώπου.

9Δεκεμβρίου 1940: Τα ελληνικά στρατεύματα μπαίνουν στο Αργυρόκαστρο.

14 Δεκεμβρίου 1940: Κατάληψη της Χιμάρας.

6 Απριλίου 1941: Η Ελλάδα δέχεται επίθεση από τους Γερμανούς.

23 Απριλίου 1941: Ο βασιλιάς κι η κυβέρνηση αναχωρούν για την Κρήτη, ενώ οι Γερμανοί προελαύνουν προς την Αθήνα.

27 Απριλίου 1941: Οι Γερμανοί εισέρχονται στην Αθήνα.

Τέλη Μαΐου 1941: Διεξάγεται η μάχη της Κρήτης και μετά την ήττα των Ελλήνων αρχίζει η τριπλή κατοχή (Ιταλοί, Γερμανοί, Βούλγαροι).

Σεπτέμβριος 1941: Ιδρύονται οι αντιστασιακές οργανώσεις Ε.Α.Μ. / Ε.Λ.Α.Σ. και Ε.Δ.Ε.Σ.

3O Μαΐου 1941: Ο Μανόλης Γλέζος και ο Απόστολος Σάντας κατεβάζουν τη γερμανική σημαία από την Ακρόπολη.

25 Νοεμβρίου 1942: Ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοποτάμου από τον Ε.Λ.Α.Σ. και τον Ε.Δ.Ε.Σ.

28 Φεβρουαρίου 1943: Η κηδεία του ποιητή Κωστή Παλαμά αποτέλεσε παλλαϊκή διαδήλωση εναντίον της γερμανικής κατοχής.

5 Μαρτίου 1943: Απεργία εναντίον της επιστράτευσης των Ελλήνων εργατών για το Γ'  Ράιχ.

12 Οκτωβρίου 1944: Απελευθέρωση της Αθήνας και του Πειραιά.

Δευτέρα, 10 Οκτώβριος 2011 12:53

Νέες αποικίες των Ελλήνων

Γράφτηκε από Τάξη Δ1

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.      Γιατί πολλοί Έλληνες εγκατέλειψαν τα χωριά τους;

2.      Πού συγκεντρώθηκαν και τι δημιούργησαν;

3.      Τι σημαίνει η λέξη «ακρόπολη;»

4.      Ποια κτήρια υπήρχαν στην ακρόπολη;

5.      Γιατί οι κάτοικοι της πόλης ήταν πιο ασφαλείς;

6.      Ποια προβλήματα παρουσιάσθηκαν από την αύξηση του πληθυσμού;

7.      Τι αποφάσισαν να κάνουν πολλοί κάτοικοι;

8.      Τι πληροφορίες έπαιρναν από το μαντείο των Δελφών;

9.      Γιατί έπαιρναν μαζί τους το ιερό πυρ και τι συμβόλιζε αυτό;

10.  Σε ποιες περιοχές της Μεσογείου έκαναν οι Έλληνες αποικίες;

11.  Πώς εξελίχτηκαν στο μέλλον των αποικίες;

12.  Ποιες ήταν οι σχέσεις των αποικιών με τη μητρόπολη;

13.  Γιατί ήταν κακό να πολεμήσει η μητρόπολη με την αποικία;

 

ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

Τα Μέγαρα στα αρχαϊκά χρόνια ήταν μια σπουδαία πόλη ? κράτος με πολλές αποικίες σε όλη τη Μεσόγειο θάλασσα. Οι Μεγαρείς είχαν αναπτύξει εμπόριο με τις αποικίες τους αλλά και με άλλες πόλεις ? κράτη. Είχαν μάλιστα και δικό τους νόμισμα.

Μερικές από τις πιο γνωστές αποικίες των Μεγαρέων ήταν σύμφωνα με τον παρακάτω χάρτη: Υβλαία Μέγαρα και Ηράκλεια Μινώα στη Σικελία, Μέγαρα Καρχηδόνας στη Β. Αφρική, Σηλυβρία, Ναύλοχος, Χαλκηδόνα, Βυζάντιο, Μεσημβρία ? Κάλλατις ? Ηράκλεια η Ποντική - Μέγαρα Πόντου, Χερσόνησος η Ταυρική στην ανατολική Θράκη και τον Εύξεινο πόντο κ.α.

 

 

Βύζας (687 - ; π.Χ.):

Γιος του Βασιλιά Νίσου. Το 657 π.Χ. ορίστηκε «οικιστής» από την πόλη του για να ιδρύσει μια νέα αποικία.        Η πόλη που ίδρυσε ο Βύζας ονομάστηκε Βυζάντιο.

Μετά από πολλά χρόνια (330 μ.Χ.) ο Μέγας Κωνσταντίνος έχτισε  εκεί την Κωνσταντινούπολη (Νέα Ρώμη) που έγινε η νέα πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

 

3ο Δημοτικό Σχολείο Μεγάρων / Τάξη Δ΄ 1 Δ/λος: Δρομπόνης Σωτήριος

Ιστορία: Εν. 2η , Κεφ. 5ο : «Νέες αποικίες των Ελλήνων» Ημ/νία: 7 Οκτ. 2011

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1. Γιατί πολλοί Έλληνες εγκατέλειψαν τα χωριά τους;

2. Πού συγκεντρώθηκαν και τι δημιούργησαν;

3. Τι σημαίνει η λέξη «ακρόπολη;»

4. Ποια κτήρια υπήρχαν στην ακρόπολη;

5. Γιατί οι κάτοικοι της πόλης ήταν πιο ασφαλείς;

6. Ποια προβλήματα παρουσιάσθηκαν από την αύξηση του πληθυσμού;

7. Τι αποφάσισαν να κάνουν πολλοί κάτοικοι;

8. Τι πληροφορίες έπαιρναν από το μαντείο των Δελφών;

9. Γιατί έπαιρναν μαζί τους το ιερό πυρ και τι συμβόλιζε αυτό;

10. Σε ποιες περιοχές της Μεσογείου έκαναν οι Έλληνες αποικίες;

11. Πώς εξελίχτηκαν στο μέλλον των αποικίες;

12. Ποιες ήταν οι σχέσεις των αποικιών με τη μητρόπολη;

13. Γιατί ήταν κακό να πολεμήσει η μητρόπολη με την αποικία;

Τα Μέγαρα στα αρχαϊκά χρόνια ήταν μια σπουδαία πόλη ? κράτος με πολλές αποικίες σε όλη τη Μεσόγειο θάλασσα. Οι Μεγαρείς είχαν αναπτύξει εμπόριο με τις αποικίες τους αλλά και με άλλες πόλεις ? κράτη. Είχαν μάλιστα και δικό τους νόμισμα.

Μερικές από τις πιο γνωστές αποικίες των Μεγαρέων ήταν σύμφωνα με τον παρακάτω χάρτη: Υβλαία Μέγαρα και Ηράκλεια Μινώα στη Σικελία, Μέγαρα Καρχηδόνας στη Β. Αφρική, Συλληβρία και Βυζάντιο στην ανατολική Θράκη, Μεσημβρία ? Κάλλατις - Ηράκλεια Ταυρική - Μέγαρα Πόντου στον Εύξεινο πόντο κ.α.

 

 

Βύζας (687 - ; π.Χ.): Γιος του Βασιλιά Νίσου. Το 657 π.Χ. ορίστηκε «οικιστής» από την πόλη του για να ιδρύσει μια νέα αποικία. Η πόλη που ίδρυσε ο Βύζας ονομάστηκε Βυζάντιο. Μετά από πολλά χρόνια (330 μ.Χ.) ο Μέγας Κωνσταντίνος έχτισε εκεί την Κωνσταντινούπολη (Νέα Ρώμη) που έγινε η νέα πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 Επόμενο > Τέλος >>
Σελίδα 4 από 4
View My Stats