3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ

Μαραθώνος 1 19100 Μέγαρα , Τηλ.: 2960-29277 mail@3dim-megar.att.sch.gr

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ

Μουσείο Μπενάκη: 510 έργα τέχνης-95 καλλιτέχνες

E-mail Εκτύπωση PDF

Κλικ  στην εικόνα για περήγηση στο μουσείο Μπενάκη


Κλικ  στην εικόνα για λεπτομέρειες των εκθεμάτων

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 05 Μάιος 2012 11:41
 

Χαρακτηριστικά της ύλης

E-mail Εκτύπωση PDF

Στόχος:

Να αναγνωρίσεις ότι η ύλη έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως όγκο, μάζα και πυκνότητα.

Για περισσότερα πατήστε εδώ

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 21 Σεπτέμβριος 2011 01:15
 

Μαθαίνω τους Νομούς της Ελλάδας

E-mail Εκτύπωση PDF

Πάτησε πάνω στην εικόνα για να μεταφερθείς και να παίξεις βρίσκοντας τους Νομούς της Ελλάδας

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 18 Σεπτέμβριος 2011 01:03
 

Γραμματική

E-mail Εκτύπωση PDF

Η χρήση του τελικού ?ν

Σύμφωνα με την νεοελληνική γραμματική, το τελικό διατηρείται στις εξής περιπτώσεις: στο αριθμητικό έναν, στα άρθρα τον, την, στην αντωνυμία την και στα άκλιτα δεν, μην και σαν, όταν η ακόλουθη λέξη αρχίζει από φωνήεν, σύμφωνο στιγμιαίο ή δίφθογγο (κ, π, τ, μπ, ντ, γκ, τσ, τζ, ξ, ψ).

π.χ. τον άνεμο, την ντουλάπα, στον ξενώνα, έναν ψαρά.

Θηλυκά ουσιαστικά σε ?εια και ?ια

Την κατάληξη -εία έχουν τα θηλυκά  ουσιαστικά που παράγονται από τα ρήματα με κατάληξη -εύω, όπως για παράδειγμα, νηστεύω - νηστεία,   ληστεύω - ληστεία κ.ά.
Προσοχή όμως γιατί υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις, όπου ενώ τα θηλύκα ουσιαστκά έχουν την κατάληξη -εία, οι παρακάτω σύνθετες λέξεις που έχουν ως δεύτερο συνθετικό τους τέτοια θηλυκά γράφονται με ι:
δουλεύω- δουλεία, αλλά εθελοδουλία, κοιλιοδουλία.
καπηλεύομαι- καπηλεία, αλλά αρχαιοκαπηλία, πατριδοκαπηλία.
λατρεύω - λατρεία, αλλά αρχαιολατρία, φυσιολατρία, τυπολατρία.
πορεύομαι- πορεία, αλλά βραδυπορία, αεροπορία, πρωτοπορία.

Το ρήμα άγω και οι χρόνοι του

Το ρήμα άγω το συναντούμε συχνά ως δεύτερο συνθετικό σε ρήματα όπως εξάγω, εισάγω, παράγω, προάγω και πολλές άλλες προθέσεις. Τα ρήματα αυτά σχηματίζουν  στιγμιαίους χρόνους τους με θέμα αγαγ-, και τους εξακολουθητικούς χρόνους με θέμα  αγ-.

Θα χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα το ρήμα παράγω, για να δούμε πως σχηματίζονται οι χρόνοι του [τα στοιχεία είναι τυχαία]:
ενεστώτας - η Κρήτη παράγει πολύ καλό λάδι
παρατατικός - παρήγε περισσότερο λάδι από εσπεριδοειδή
αόριστος - το 1987 παρήγαγε  140.000 τόνους ελαιόλαδο
εξακολουθητικός μέλλοντας - Στόχος είναι να παράγει περισσότερους από 250.000 τόνους ετησίως
στιγμιαίος μέλλοντας - Τον επόμενο μήνα θα παραγάγει για πρώτη φορά και ελαιοσάπουνα
υπεσυντέλικος - Είχε παραγάγει αρκετό λάδι, πριν την πτώση των τιμών διεθνώς
παρακείμενος - Έχει παραγάγει και ζαφορά χωρίς επιτυχία όμως

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 19 Σεπτέμβριος 2011 05:46
 

Εισαγωγή στους ακέραιους αριθμούς

E-mail Εκτύπωση PDF

Στόχος:

Να εισάγει το μαθητή στην έννοια της πρόσθεσης την έννοια της πρόσθεσης θετικών και αρνητικών αριθμών.

Για περισσότερα πατήστε εδώ

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 18 Σεπτέμβριος 2011 04:07
 


Σελίδα 8 από 168

Υλικό Διαπολιτισμικής

Τα παιχνίδια της αυλής

Παιδικά τραγούδια

Ο Παραμυθάς

Πειράματα με Απλά Υλικά

Εορτολόγιο

Online Επισκέπτες

Έχουμε 59 επισκέπτες συνδεδεμένους

Πώς να μας βρείτε

Δώστε διεύθυνση που βρίσκεστε και θα σχεδιάσουμε το πώς θα μας βρείτε