Ulti Clocks content

Μήνυμα για τους φίλους μας ...

Υλικό Διαπολιτισμικής

Τα παιχνίδια της αυλής

Παιδικά τραγούδια

Ο Παραμυθάς

Πειράματα με Απλά Υλικά

Ο γύρος του κόσμου με παραμύθια

Εορτολόγιο

Online Επισκέπτες

Έχουμε 44 επισκέπτες συνδεδεμένους

μέτρηση ημερών από συμβάν

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Downloads

Ο καιρός μας ο καλός!

Πώς να μας βρείτε

Δώστε διεύθυνση που βρίσκεστε και θα σχεδιάσουμε το πώς θα μας βρείτε



Βάστα δάσκαλε,

Εμείς σε εμπιστευόμαστε, ακουμπούμε επάνω σου. Μαζί θα φθάσουμε στην κορυφή πετώντας. Εκεί, βέβαια, μπορεί να φθάσουν κι άλλοι αλλά με άλλους τρόπους. Ο καθένας με τους τρόπους του, με τα όπλα του, με το ήθος του...Blog του Σχολείου μας. (Νέο)

Η παιδεία είναι ο δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους (Πλάτων)






Αποφυγή διαφημίσεων:

Στον  φυλλομετρητή υπάρχουν διάφορα Πρόσθετα, τα οποία τοποθετώντας τα, έχουμε σε μεγάλο βαθμό εξάλειψη των διαφημίσεων που γεμίζουν τις εμπορικές ιστοσελίδες, αλλά κυρίως έχουμε περισσότερη ασφάλεια, γιατί μπλοκάρονται οι αυθαίρετα ανοιγόμενες σελίδες, banners, pop-ups, αλλά και τα διάφορα script που χρησιμοποιούν αυτές οι σελίδες, με βάση τα οποία υπάρχει δυνατότητα προσβολής από κακόβουλο κώδικα στον υπολογιστή μας.

Ανοίγοντας τον Mozilla, πηγαίνουμε στα "Εργαλεία"==> "Πρόσθετα"==>"Λήψη περισσοτέρων Πρόσθετων", αναζητούμε και εγκαθιστούμε τα Adblock Plus και το NoScript

Όταν γίνει επανεκκίνηση του Mozilla τότε θα έχουμε τα πρόσθετα ενεργά.

Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών

Εκτύπωση PDF

Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών

Συχνά στη θέση κάποιου αριθμού χρησιμοποιούμε κάποιον άλλο, μικρότερο ή μεγαλύτερο, πολύ κοντινό στον αρχικό, για πρακτικούς λόγους. Αυτή η διαδικασία λέγεται στρογγυλοποίηση.

Παράδειγμα

— Ο υπολογιστής τσέπης κοστίζει 4,95 ?. Αντί για το ακριβές ποσό, λέμε: «κοστίζει περίπου 5?».

Ανάλογα με την περίπτωση στρογγυλοποιούμε αριθμούς στα δέκατα, στα εκατοστά, στις δεκάδες, στις εκατοντάδες ή όπου είναι πιο κατάλληλο για να διευκολυνθούμε στους λογαριασμούς μας, χωρίς να παραποιηθεί η πραγματικότητα.

Παράδειγμα

Το βάρος μου είναι 68 κιλά. Περίπου 70 (σωστό).

Περίπου 100 (λάθος)

Για να στρογγυλοποιήσουμε έναν αριθμό εξετάζουμε τα εξής: Αν το ψηφίο που βρίσκεται στα δεξιά από εκείνο στο οποίο θέ-λουμε να γίνει η στρογγυλοποίηση είναι 0, 1, 2, 3 ή 4, τότε απλώς το αντικαθιστούμε, όπως και όλα τα επόμενα προς τα δεξιά, με μηδενικά. Αν το ψηφίο που βρίσκεται στα δεξιά είναι 5, 6, 7, 8 ή 9, τότε αυξάνουμε το ψηφίο στο οποίο θέλουμε να στρογγυλοποιήσουμε κατά μία μονάδα και μετά αντικαθιστούμε τα ψηφία στα δεξιά του με μηδενικά.

Παράδειγμα

Σ? έναν αγώνα υπήρχαν 4.815 θεατές.

Στρογγυλοποιώ στις εκατοντάδες: υπήρχαν περίπου 4.800 θεατές.

—Σε άλλον αγώνα υπήρχαν 4.875 θεατές.

Στρογγυλοποιώ: υπήρχαν πε­ρίπου 4.900 θεατές.

Περισσότερα...

Η Τιτανομαχία και η Γιγαντομαχία - Οι Θεοί του Ολύμπου

Εκτύπωση PDF

Πώς έγινε ο κόσμος; Ποιος έφτιαξε τη Γη, τον ουρανό, τη θάλασσα, τους θεούς και τους ανθρώπους;
Οι Αρχαίοι Έλληνες, που δεν γνώριζαν όσα σήμερα μας εξηγεί η επιστήμη, έφτιαξαν πολλούς μύθους για να τα εξηγήσουν όλα αυτά. Έτσι ?έσα σε κάθε ?ύθο υπάρχει πάντοτε κάποια κρυ??ένη αλήθεια.
Η πρώτη θεά που λάτρεψαν ήταν η Γη, που την έλεγαν τότε Γαία. Είχαν καταλάβει πόσο ση?αντική ήταν για τη ζωή τους. Αυτή τους έδινε τροφή και καταφύγιο, γι? αυτό της έδωσαν την πιο τι?ητική θέση στους ?ύθους τους και είπαν ότι αυτή γέννησε τον ουρανό, τη θάλασσα, τα βουνά, τους θεούς και τους ανθρώπους.

Η Γη και ο Ουρανός γέννησαν τους Τιτάνες.

Ο Τιτάνας Κρόνος νίκησε τον Ουρανό κι έγινε αρχηγός του κόσμου. Για να μην του πάρουν τα παιδιά του το θρόνο τα κατάπινε. η γυναίκα του, η Ρέα, έκρυψε το έκτο παιδί τους, το Δία κι έτσι το έσωσε.

Όταν μεγάλωσε ο Δίας, έγινε η Τιτανομαχία, πάλεψαν δηλαδή οι θεοί με τους Τιτάνες. Νίκησαν οι Θεοί κι έριξαν τους Τιτάνες στα Τάρταρα.

Περισσότερα...

Τι σημαίνει το όνομά μου;

Εκτύπωση PDF

Σε αντίθεση με την ονοματοδοσία στις περισσότερες χώρες του δυτικού κόσμου, τα ελληνικά ονόματα -ακόμα και αυτά της σύγχρονης Ελλάδας- σχεδόν πάντα σημαίνουν κάτι. Λεξικά που καταγράφουν τα ελληνικά ονόματα, όπως το «Τα νεοελληνικά κύρια ονόματα» από τις εκδόσεις Πατάκη, υποστηρίζουν μάλιστα, βάσει ερευνών, ότι το όνομά μας όχι μόνο σημαίνει κάτι αλλά ότι υπάρχει μια ολόκληρη λαϊκή αντίληψη γύρω από αυτό -θυμηθείτε τις παροιμίες που εμπλέκουν έναν τουλάχιστον «Γιάννη»- ότι συχνά συγκεκριμένοι άνθρωποι έχουν συγκεκριμένο όνομα και ότι τελικά, η βαφτιστική ή λαϊκή ονομασία μας αποτελεί σφραγίδα της ίδιας μας της ύπαρξης.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη σε 60.000 ανδρικά ονόματα, έδειξε ότι το πλέον διαδεδομένο ελληνικό όνομα είναι το Γεώργιος. Ακολουθούν τα Ιωάννης, Κωνσταντίνος, Δημήτριος, Νικόλαος και Παναγιώτης ?τουλάχιστον οι μισοί Έλληνες έχουν αυτά τα έξι ονόματα. Ως προς τα γυναικεία ονόματα, αντίστοιχη έρευνα σε 20.000 ονόματα Ελληνίδων υποστηρίζει πως το πιο διαδεδομένο γυναικείο όνομα είναι, φυσικά, το Μαρία (σε ποσοστό 10,6%), ενώ ακολουθούν τα Ελένη, Αικατερίνη, Βασιλική, Σοφία και Αγγελική.

Η παράδοση, η θρησκεία, ακόμα και η μόδα είναι κάποιες πιθανές εξηγήσεις στο γιατί κάποια ονόματα εμφανίζονται συχνότερα από κάποια άλλα. Δεν είναι αυτό, ωστόσο, που θα μας απασχολήσει εδώ. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να μάθουμε τι σημαίνει, σύμφωνα με την ελληνική γλώσσα, να λένε κάποιον Γιώργο ή Μιχάλη, ή κάποια Κατερίνα ή Χριστίνα. Γιατί; Για να γνωριστούμε καλύτερα. Όλοι θέλουμε να ξέρουμε κάτι παραπάνω για τον ίδιο μας τον εαυτό!Ο κατάλογος είναι μακρύς αλλά έχει ενδιαφέρον?

Περισσότερα...

Όλοι γεννιόμαστε ελεύθεροι - βιβλιοπαρουσίαση για παιδιά.

Εκτύπωση PDF

Κλικ πάνω στην εικόνα

Αν τ' αγαπάς ξανάρχονται - βιβλιοπαρουσίαση για παιδιά.

Εκτύπωση PDF

Κλικ πάνω στην εικόνα

Το Αλφαβητάρι της Μυθολογίας

Εκτύπωση PDF

Κλικ πάνω στην εικόνα.

Ακρόπολη

Εκτύπωση PDF

Ακρόπολη

Λύνω σύνθετα προβλήματα των 4 πράξεων

Εκτύπωση PDF

 

Τεχνική επίλυσης προβλημάτων

  • ’ Λύνω ένα πρόβλημα ακολουθώντας μια σειρά από βήματα.
  • Λύνω σύνθετα προβλήματα εφαρμόζοντας τις ιδιότητες και τις τεχνικές των τεσσάρων πράξεων.

Λύνω προβλήματα

Όταν έχω να λύσω ένα πρόβλημα ακολουθώ με τη σειρά τα παρακάτω βήματα:

Αν δεν είναι γραμμένο, το γράφω γιατί έτσι θα μπορέσω να το μελετήσω καλύτερα:

Διαβάζω (όσες φορές είναι απαραίτητο) μέχρι να μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι κατάλαβα:

α. Ποια είναι τα γνωστά στοιχεία (δεδομένα).

β. Ποια είναι τα άγνωστα (ζητούμενα).

Καταστρώνω ένα σχέδιο λύσης και αποφασίζω ποιες πράξεις θα κάνω για να λύσω το πρόβλημα.

Εκτελώ τις πράξεις με προσοχή.

Απαντώ στην ερώτηση του προβλήματος.

Τέλος ελέγχω αν το αποτέλεσμα είναι λογικό. Αν δεν είναι, αρχίζω τα βήματα από την αρχή.

 

Περισσότερα...

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών

Εκτύπωση PDF

Κλικ πάνω στην εικόνα

Εξάσκηση στους δεκαδικούς αριθμούς

Εκτύπωση PDF

Αριθμητικές παραστάσεις

Εκτύπωση PDF

Αριθμητική παράσταση λέγεται μια σειρά αριθμών που συνδέονται μεταξύ τους με τα σύμβολα των πράξεων.

Παραδείγματα:

α). 45+3,2+6+0,3+90

β). 8 * 2,5 + 40

Οι πράξεις στις αριθμητικές παραστάσεις γίνονται από τα αριστερά προς τα δεξιά με την εξής σειρά: Πρώτα γίνονται οι διαιρέσεις και οι πολλαπλασιασμοί και μετά οι προσθέσεις και οι αφαιρέσεις.

Παραδείγματα:


15 : 3 * 5 + 3,5 = 5 * 5 + 3,5 = 25 + 3,5 = 28,5


Αν υπάρχουν παρενθέσεις, κάνουμε πρώτα τις πράξεις μέσα στις παρενθέσεις με την ίδια σειρά.

Παραδείγματα

α). 30 : (6 + 4) ? (3 * 40 ? 120)  * 8 =30:10 - 0 * 8 = 3-0 =3

β). 9 * (16 - 8) + (39 - 9) : 3 + 4 * 2 = 9 * 8 + 9:3 + 4 * 2 = 72 + 3 + 8 = 83

 

Περισσότερα...

Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών

Εκτύπωση PDF

 

Περισσότερα...

Πολλαπλασιασμός δεκαδικών αριθμών

Εκτύπωση PDF

Ο πίνακας του Πυθαγόρα

Ο Πυθαγόρας, ο μεγάλος Έλληνας φιλόσοφος και μαθηματικός, που γεννήθηκε στη Σάμο το 580 π.Χ., ίδρυσε την περίφημη Πυθαγόρειο Φιλοσοφική Σχολή. Με τις μελέτες του βοήθησε στην ανάπτυξη των Μαθηματικών και ιδιαίτερα της Γεωμετρίας.

Ο παρακάτω πίνακας είναι επινόηση του Πυθαγόρα για να δείξει πώς υπολογίζονται τα γινόμενα του πολλαπλασιασμού των φυσικών αριθμών από το 1 ως το 12

Κλικ εδώ για να συμπληρώσετε τον πίνακα.

Ο πολλαπλασιασμός στους δεκαδικούς αριθμούς γίνεται όπως και στους φυσικούς. Στο γινόμενο τα δεκαδικά ψηφία είναι τόσα, όσα ήταν συνολικά τα δεκαδικά ψηφία σε όλους τους παράγοντες.

Στον πολλαπλασιασμό, αν αλλάξουμε τη σειρά των παραγόντων, δεν αλλάζει το γινόμενο (αντιμεταθετική ιδιότητα).

παράγοντες      γινόμενο

2 · 8 = 16        ή   2 · 8 = 16

2,5 · 8,4 = 21  ή  8,4 · 2,5 = 21

Για να πολλαπλασιάσουμε τρεις αριθμούς, πολλαπλασιάζουμε τους δύο μεταξύ τους και μετά το γινόμενό τους με τον τρίτο (προσεταιριστική ιδιότητα).

(2 · 3) · 5 = 6 · 5 = 30 ή 2 · (3 · 5) = 2 · 15 = 30

(2,5 · 3) · 4,2 = 7,5 ? 4,2 = 31,5 ή 2,5 ? (3 ? 4,2) = 2,5 ? 12,6 = 31,5

Για να πολλαπλασιάσουμε έναν αριθμό με άθροισμα δύο ή περισσότερων προσθετέων, μπορούμε να πολλαπλασιάσουμε τον αριθμό με κάθε προσθετέο και να προσθέσουμε τα επιμέρους γινόμενα (επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού ως προς την πρόσθεση).

το γινόμενο 20 · (12 + 0,5) μπορεί να βρεθεί κι έτσι: 20 · 12 + 20 · 0,5 = 240 + 10 = 250

Η ιδιότητα αυτή ισχύει και ως προς την αφαίρεση.

20 · (12 - 2) = 20 · 12 - 20 · 2 = 240 - 40 = 200

 

Περισσότερα...

Πρόσθεση και αφαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών

Εκτύπωση PDF

Για να προσθέσω ή να αφαιρέσω δεκαδικούς αριθμούς, θυμάμαι την πρόσθεση ή την αφαίρεση των ακεραίων όπου οι Μονάδες μπαίνουν κάτω από τις Μονάδες, οι Δεκάδες κάτω από τις Δεκάδες, οι Εκατοντάδες κάτω από τις Εκατοντάδες και οι Χιλιάδες κάτω από τις Χιλιάδες.

Για να προσθέσω ή να αφαιρέσω δεκαδικούς αριθμούς βάζω τα δέκατα κάτω από τα δέκατα, τα εκατοστά κάτω από τα εκατοστά και τα χιλιοστά κάτω από τα χιλιοστά.

  • Προσοχή  η υποδιαστολή απαιτείται να βρίσκεται στην ίδια στήλη.
  • Η πρόσθεση και η αφαίρεση γίνονται κανονικά, το μόνο που αλλάζει είναι ότι τώρα κατεβάζουμε την υποδιαστολή στο αποτέλεσμά μας.

Παραδείγμα: 1,452+1,3=

Βήμα 1ο

Γράφουμε τον α΄προσθετέο: 1 , 4 5 2
Γράφουμε τον β΄προσθετέο:
1 , 3






Βήμα  2ο

Συμπληρώνω με το ψηφίο "0"  τα δεκαδικά που λείπουν





1
,
4
5
2





+
1
,
3
0
0










Βήμα  3ο

Εκτελώ την πράξη



α΄προσθετέος
1
,
4
5
2




β΄προσθετέος +
1
,
3
0
0



Άθροισμα

2 , 7 5 2

 

Περισσότερα...

Εκπαιδευτικά παιχνίδια για την Στ΄ Τάξη

Εκτύπωση PDF

Κλικ πάνω στην εικόνα

Blogs του Σχολείου μας

....................
. ....................