Ulti Clocks content

Μήνυμα για τους φίλους μας ...

Υλικό Διαπολιτισμικής

Τα παιχνίδια της αυλής

Παιδικά τραγούδια

Ο Παραμυθάς

Πειράματα με Απλά Υλικά

Ο γύρος του κόσμου με παραμύθια

Ο Μικρός Αναγνώστης

Η Γη Τώρα

Είσοδος μελών

Εορτολόγιο

Online Επισκέπτες

Έχουμε 36 επισκέπτες συνδεδεμένους

Η Διεύθυνσή μας

μέτρηση ημερών από συμβάν

Ο καιρός μας ο καλός!

Πώς να μας βρείτε

Δώστε διεύθυνση που βρίσκεστε και θα σχεδιάσουμε το πώς θα μας βρείτε



Βάστα δάσκαλε,

Εμείς σε εμπιστευόμαστε, ακουμπούμε επάνω σου. Μαζί θα φθάσουμε στην κορυφή πετώντας. Εκεί, βέβαια, μπορεί να φθάσουν κι άλλοι αλλά με άλλους τρόπους. Ο καθένας με τους τρόπους του, με τα όπλα του, με το ήθος του...Blog του Σχολείου μας. (Νέο)

Η παιδεία είναι ο δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους (Πλάτων)






Αποφυγή διαφημίσεων:

Στον  φυλλομετρητή υπάρχουν διάφορα Πρόσθετα, τα οποία τοποθετώντας τα, έχουμε σε μεγάλο βαθμό εξάλειψη των διαφημίσεων που γεμίζουν τις εμπορικές ιστοσελίδες, αλλά κυρίως έχουμε περισσότερη ασφάλεια, γιατί μπλοκάρονται οι αυθαίρετα ανοιγόμενες σελίδες, banners, pop-ups, αλλά και τα διάφορα script που χρησιμοποιούν αυτές οι σελίδες, με βάση τα οποία υπάρχει δυνατότητα προσβολής από κακόβουλο κώδικα στον υπολογιστή μας.

Ανοίγοντας τον Mozilla, πηγαίνουμε στα "Εργαλεία"==> "Πρόσθετα"==>"Λήψη περισσοτέρων Πρόσθετων", αναζητούμε και εγκαθιστούμε τα Adblock Plus και το NoScript

Όταν γίνει επανεκκίνηση του Mozilla τότε θα έχουμε τα πρόσθετα ενεργά.

Το Ηλεκτρικό Κύκλωμα

Εκτύπωση PDF

Στόχος:

Να είσαι σε θέση να εξηγήσεις από ποια μέρη απαρτίζεται ένα ηλεκτρικό κύκλωμα και πως αυτά το συγκροτούν.

Για περισσότερα πατήστε εδώ

Κανόνες ηλεκτρισμού στο σπίτι

Εκτύπωση PDF

Στόχος:

Να μάθεις πώς να χρησιμοποιείς με ασφάλεια τον ηλεκτρισμό στο σπίτι.

Για περισσότερα πατήστε εδώ

Κανόνες ηλεκτρισμού για εξωτερικούς χώρους

Εκτύπωση PDF

Στόχος:

Να μάθεις πώς να λειτουργείς σχετικά με το ρεύμα στους εξωτερικούς χώρους.

Για περισσότερα πατήστε εδώ

Αντίδραση των υλικών - Mέρος 1

Εκτύπωση PDF

Στόχος:

Να αναγνωρίζεις ότι μερικά υλικά αντιδρούν διφορετικά, όταν εκτίθενται σε διαφορετικές θερμοκρασίες.

Για περισσότερα πατήστε εδώ

Αντίδραση των υλικών - Mέρος 2

Εκτύπωση PDF

Στόχος:

Να είσαι σε θέση να εξηγήσεις, γιατί ορισμένα υλικά διαστέλλονται, όταν εκτίθενται σε διαφορετικές θερμοκρασίες

Για περισσότερα πατήστε εδώ

Μερικά είδη της ύλης

Εκτύπωση PDF

Στόχος:

Να αναγνωρίσεις ότι η χρήσιμη ύλη λέγεται υλικό, και τα υλικά μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τρεις ομάδες.

Για περισσότερα πατήστε εδώ

Ιδιότητες της ύλης

Εκτύπωση PDF

Στόχος:

Να αποκτήσεις τη γνώση ότι η ύλη ομαδοποιείται σύμφωνα με τις ιδιότητές της π.χ. την κατάστασή της.

Για περισσότερα πατήστε εδώ

Τι είναι η ύλη;

Εκτύπωση PDF

Στόχος:

Να μάθεις ότι η ύλη αποτελεί τον κόσμο μας και είναι οτιδήποτε έχει μάζα και καταλαμβάνει χώρο.

Για περισσότερα πατήστε εδώ

Μαθήματα χωρίς σύνορα με ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο

Εκτύπωση PDF

Κατάλογος Μαθημάτων

Τάξη: Α? Δημοτικού

 

- Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων (Α Δημοτικού) - Γλώσσα (Α Δημοτικού)
- Εικαστικά (Α και Β Δημοτικού) - Μαθηματικά (Α Δημοτικού)
- Μελέτη Περιβάλλοντος (Α Δημοτικού) - Μουσική (Α Δημοτικού)
- Φυσική Αγωγή (Α και Β Δημοτικού)

 

Τάξη: Β? Δημοτικού

 

- Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων (Β Δημοτικού) - Γλώσσα (Β Δημοτικού)
- Εικαστικά (Α και Β Δημοτικού) - Μαθηματικά (Β Δημοτικού)
- Μελέτη Περιβάλλοντος (B Δημοτικού) - Μουσική (Β Δημοτικού)
- Φυσική Αγωγή (Α και Β Δημοτικού)

 

Τάξη: Γ? Δημοτικού

 

- Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων (Γ Δημοτικού) - Γλώσσα (Γ Δημοτικού)
- Εικαστικά (Γ και Δ Δημοτικού) - Θρησκευτικά (Γ Δημοτικού)
- Ιστορία (Γ Δημοτικού) - Μαθηματικά (Γ Δημοτικού)
- Μελέτη Περιβάλλοντος (Γ Δημοτικού) - Μουσική (Γ και Δ Δημοτικού)
- Φυσική Αγωγή (Γ και Δ Δημοτικού)

 

Τάξη: Δ? Δημοτικού

 

- Αγγλικά (Δ Δημοτικού) - Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων (Δ Δημοτικού)
- Γλώσσα (Δ Δημοτικού) - Εικαστικά (Γ και Δ Δημοτικού)
- Θρησκευτικά (Δ Δημοτικού) - Ιστορία (Δ Δημοτικού)
- Μαθηματικά (Δ Δημοτικού) - Μελέτη Περιβάλλοντος (Δ Δημοτικού)
- Μουσική (Γ και Δ Δημοτικού) - Φυσική Αγωγή (Γ και Δ Δημοτικού)

 

Τάξη: Ε? Δημοτικού

 

- Αγγλικά (Ε Δημοτικού) - Αισθητική Αγωγή: Εικαστικά (Ε και ΣΤ Δημοτικού)
- Αισθητική Αγωγή: Θεατρική Αγωγή (Ε και ΣΤ Δημοτικού) - Αισθητική Αγωγή: Μουσική (Ε Δημοτικού)
- Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων (Ε Δημοτικού) - Γαλλικά (Ε Δημοτικού)
- Γερμανικά (Ε Δημοτικού) - Γεωγραφία (Ε Δημοτικού)
- Γλώσσα (Ε Δημοτικού) - Θρησκευτικά (Ε Δημοτικού)
- Ιστορία (Ε Δημοτικού) - Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (Ε Δημοτικού)
- Μαθηματικά (Ε Δημοτικού) - Φυσικά (Ε Δημοτικού)
- Φυσική Αγωγή (Ε και ΣΤ Δημοτικού)

 

Τάξη: ΣΤ? Δημοτικού

 

- Αγγλικά (ΣΤ Δημοτικού) - Αισθητική Αγωγή - Μουσική (ΣΤ Δημοτικού)
- Αισθητική Αγωγή: Εικαστικά (Ε και ΣΤ Δημοτικού) - Αισθητική Αγωγή: Θεατρική Αγωγή (Ε και ΣΤ Δημοτικού)
- Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων (ΣΤ Δημοτικού) - Γαλλικά (ΣΤ Δημοτικού)
- Γερμανικά (ΣΤ Δημοτικού) - Γεωγραφία (ΣΤ Δημοτικού)
- Γλώσσα (ΣΤ Δημοτικού) - Θρησκευτικά (ΣΤ Δημοτικού)
- Ιστορία (ΣΤ Δημοτικού) - Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (ΣΤ Δημοτικού)
- Μαθηματικά (ΣΤ Δημοτικού) - Φυσικά (ΣΤ Δημοτικού)
- Φυσική Αγωγή (Ε και ΣΤ Δημοτικού)

Σχολικός Εκφοβισμός

Εκτύπωση PDF

http://www.youtube.com/watch?v=FeTB8YshKNY&feature=related

πατήστε εδώ

Ιστορία Γ΄-Δ΄

Εκτύπωση PDF

Πατήστε πάνω στην εικόνα

Πολιτικά και Διπλωματικά γεγονότα της νεότερης Ιστορίας

Εκτύπωση PDF

Πατήστε πάνω στην εικόνα

Ιστορία & Χαρακτήρας της Βυζαντινής Πόλης

Εκτύπωση PDF

Ο Μυστράς είναι η καλύτερα σωζόμενη βυζαντινή πολιτεία στον ελλαδικό χώρο. Σε αυτήν την ενότητα θα μάθουμε για την ιστορία της καστροπολιτείας του Μυστρά, την πνευματική ζωή και τους κατοίκους της.

Για περισσότερα πατήστε εδώ

Σχολική επαναφορά

Εκτύπωση PDF

Τα σχολεία ανοίγουν. Τα συναισθήματα των παιδιών είναι ανάμικτα: άγχος, στενοχώρια, πλήξη, ανυπομονησία για τα νέα μαθήματα ή τις νέες δραστηριότητες που θα αναλάβουν, χαρά και ενθουσιασμός επειδή θα συναντήσουν τους παλιούς τους φίλους.

Ηρθε ο καιρός που τα παιδιά θα πρέπει να λησμονήσουν την ανεμελιά του καλοκαιριού και να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς, που ξεκινάει από τη Δευτέρα. Οσον αφορά τα σχολικά ψώνια, οι γονείς πρέπει να προσέχουν καθώς για πολλά προϊόντα δεν υπάρχει επαρκές νομοθετικό πλαίσιο που να εγγυάται την ασφάλεια των προϊόντων. Ολα αυτά τα έντονα χρωματιστά και -ακόμα χειρότερα- με άρωμα πλαστικά, βινίλια, μολύβια και μαρκαδόροι μπορούν να εκθέσουν το παιδί σε χημικά.

Καλή σχολική χρονιά!

Πηγή:enet.gr

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς για την εγγραφή των παιδιών τους στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο

Εκτύπωση PDF

Ποια είναι η ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο;

Τα παιδιά τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των 4 ετών έχουν δικαίωμα εγγραφής στο Νηπιαγωγείο.


Ποια είναι η ηλικία εγγραφής στο Δημοτικό Σχολείο;

Τα παιδιά τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των 6 ετών εγγράφονται στην Α΄ Δημοτικού. Η φοίτηση είναι υποχρεωτική.

Είναι υποχρεωτική η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο;

Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική μόνο για τα παιδιά τα οποία την 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των 5 ετών.

Ποια είναι τα δικαιολογητικά εγγραφής στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου;

Σύμφωνα με το άρθρο 7, παράγραφος 3, του Π.Δ. 201/1998 (ΦΕΚ 161/1998, τ. Α') όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 27 του Νόμου 3687/2008 (ΦΕΚ 159/1-8-2008, τ. Α'), τα δικαιολογητικά εγγραφής στην Α' τάξη του Δημοτικού Σχολείου είναι τα εξής:

- Πιστοποιητικό γεννήσεως

- Επίδειξη του βιβλιαρίου του παιδιού για έλεγχο εμβολίων
- Οδοντολογική εξέταση
- Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή (κατά την κρίση του Διευθυντή)
- Πιστοποιητικό καρδιολογικής και οφθαλμολογικής εξέτασης
- Βεβαίωση παρακολούθησης Νηπιαγωγείου


Δικαιούνται οι μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δωρεάν μεταφορά;

Οι μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δικαιούνται δωρεάν μεταφορά εφόσον ο τόπος διαμονής τους απέχει περισσότερα από 1.200 μέτρα από το σχολείο όπου φοιτούν και δε λειτουργεί Σχολείο στον τόπο διαμονής τους.

Είναι δυνατή η καθυστέρηση εγγραφής στο Δημοτικό Σχολείο;

Καθυστέρηση εγγραφής στο Δημοτικό Σχολείο μπορεί να γίνει για σοβαρούς λόγους με βεβαίωση ιατροπαιδαγωγικής υπηρεσίας ή κρατικού θεραπευτηρίου και εφόσον οι γονείς το επιθυμούν, ο μαθητής επαναλαμβάνει τη φοίτησή του στο Νηπιαγωγείο. Κατά ένα έτος μπορεί να καθυστερήσει η εγγραφή του μαθητή στην Α΄ τάξη ή και να επαναλάβει τη φοίτησή του στο Νηπιαγωγείο, όταν διαπιστωθεί από τη σύμβουλο Π.Α. ότι παρουσιάζει σοβαρές αδυναμίες να παρακολουθήσει το πρόγραμμα της Α΄ τάξης και υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη των γονέων.

Απλές συνήθειες που θα βοηθήσουν το παιδί σας να απολαμβάνει τις ώρες της αναγνώσης.

Εκτύπωση PDF

Διαβάστε βιβλία ?αζί ?ε τα παιδιά σας. Όχι ?όνο θα τα βοηθήσει να βελτιώσουν τις αναγνωστικές τους ικανότητες αλλά είναι και ?ια σπουδαία ευκαιρία να περάσετε ευχάριστα ?αζί. Το άνοιγ?α ενός βιβλίου είναι η αρχή ?ιας περιπέτειας ?ποτέ δεν ξέρετε τι ?πορεί να ανακαλύψετε στις σελίδες του.

Συνεχίστε να διαβάζετε ιστορίες στα παιδιά σας, ακό?η κι όταν ?αθαίνουν να διαβάζουν ?όνα τους. Το βρίσκουν διασκεδαστικό και κυρίως τα ενθαρρύνει. Το παιδί σας δεν θα είναι ποτέ πολύ ?εγάλο για να ακούσει και να απολαύσει ?ια καλή ιστορία.

Διαβάστε αργά και εκφραστικά. Προσπαθήστε να χρησι?οποιείτε διαφορετικές φωνές για διαφορετικούς χαρακτήρες.

Να ακολουθείτε πιστά το κεί?ενο και να διαβάζετε την ιστορία χρησι?οποιώντας τις εικόνες.

Προσπαθήστε να τους διαβάζετε την ίδια ώρα κάθε ?έρα. Πριν το βραδυνό ύπνο είναι ?ια σπουδαία ώρα για να ?οιραστείτε ?αζί τους ?ια ιστορία. Γιατί να ?ην αφήσετε το παιδί σας να επιλέξει το βιβλίο που θα διαβάσετε;

Μην σας απασχολεί το αναγνωστικό επίπεδο. Τα παιδιά απολα?βάνουν εξίσου να ακούνε εύκολα βιβλία, και βιβλία που θα ήταν γι? αυτά πολύ δύσκολο να τα διαβάσουν ?όνα τους.

Καθώς το παιδί σας θα ε?πιστεύεται περισσότερο τον εαυτό του για να διαβάσει, ?πορείτε να αντιστρέψετε τους ρόλους και να διαβάζει εκείνο σε εσάς τη συνέχεια της ιστορίας.

Συζητήστε ?αζί τους για τα βιβλία, ρωτήστε τα τι πιστεύουν πως θα συ?βεί στη συνέχεια ή ποιο κο??άτι του βιβλίου τους άρεσε ή τα διασκέδασε περισσότερο.

Τι αρέσει στα παιδιά σας; Tα ζώα, τα σπορ, η ?αγεία; Κάντε τους έκπληξη ?ε βιβλία ή περιοδικά ?ε θέ?α τα ενδιαφέροντά τους ή τις αγαπη?ένες τους δραστηριότητες.

Θυ?ηθείτε να έχετε ?αζί σας ένα βιβλίο για να διαβάσετε ?αζί ?ε τα παιδιά όταν βγαίνετε έξω, σε κάποια στιγ?ή που θα βαρεθούν.

Γνωρίστε στα παιδιά σας διαφορετικά είδη βιβλίων· κλασική λογοτεχνία, εικονογραφη?ένες ιστορίες, κό?ικς, ποίηση, βιβλία γνώσεων.

Δείξτε στα παιδιά σας πόσο απολα?βάνετε λίγη ώρα ?ε το βιβλίο σας. Κάνετε τα βιβλία, τα περιοδικά και τις εφη?ερίδες καθη?ερινά αντικεί?ενα του σπιτιού σας και αφήστε τα παιδιά σας «να σας πιάσουν να διαβάζετε».

Επισκεφθείτε ?αζί το βιβλιοπωλείο ή τη βιβλιοθήκη. Ζητήστε από τον/την υπεύθυνο βοήθεια για να επιλέξετε βιβλία που τα παιδιά σας θα ευχαριστηθούν. Προτρέψτε τα να γίνουν ?έλη της βιβλιοθήκης και να αποκτήσουν τη δική τους κάρτα ?έλους.

Ενθαρρύνετε το παιδί σας ?πέστε του πόσο καλά διαβάζει, δείξτε ενδιαφέρον και ενθουσιασ?ό για το βιβλίο του και να είστε σίγουροι ότι θα θέλει να διαβάσει περισσότερο!!!

Πηγή:bookbook.gr

Συμβουλές για την Πρόληψη Ατυχημάτων στο Σπίτι

Εκτύπωση PDF

Δέκα βασικές συμβουλές για την πρόληψη ατυχημάτων στο σπίτι

Για να αποφύγουμε σοβαρούς τραυματισμούς:

1. Αιχμηρά και κοφτερά αντικείμενα (π.χ. μαχαίρια, ψαλίδια, βελόνες και εργαλεία) να φυλάγονται εκεί που δεν τα φτάνουν τα παίδια.

2. Να κάνουμε τις μπαλκονόπορτες ορατές, βάζοντας αυτοκόλλητα στο σωστό ύψος. Υπάρχει και διαφανές αυτοκόλλητο υλικό για την επικάλυψη οποιασδήποτε γυάλινης επιφάνειας προς αποφυγή σοβαρού τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος.

Για να αποφύγουμε την ηλεκτροπληξία:

3. Να χρησιμοποιούμε πρίζες ασφαλείας ή καλύμματα στις υπάρχουσες.

Για να αποφύγουμε τον πνιγμό:

4. Ποτέ τα παιδιά μόνα στην μπανιέρα, ούτε λεπτό. Επιπλέον, υπάρχει αυτοκόλλητος τάπητας προς αποφυγή πτώσης μέσα στην μπανιέρα.

Για να αποφύγουμε τις δηλητηριάσεις:

5. Να φυλάμε εκεί που δεν τα βλέπουν και δεν τα φτάνουν τα παιδιά, όλα τα απορρυπαντικά, φάρμακα, φυτοφάρμακα, μπογιές και διαλυτικά.

Για να αποφύγουμε τα εγκαύματα:

6. Ποτέ μην αφήνουμε μόνα τους τα παιδιά κοντά σε αναμμένο τζάκι, σόμπα ή άλλη καυτή επιφάνεια.

7. Κατά προτίμηση χρησιμοποιούμε τα πίσω μάτια στην κουζίνα και το χερούλι της κατσαρόλας ποτέ να μην εξέχει.

Για να αποφύγουμε πνιγμό και ασφυξία:

8. Κρύβουμε πάντα τις πλαστικές σακούλες εκεί που δεν τις βρίσκουν τα παιδιά.

9. Ποτέ μην αφήνουμε μικροαντικείμενα εκεί που τα φτάνουν μικρά παιδιά και μπορεί να τα βάλουν στο στόμα.

Για να αποφύγουμε τις πτώσεις:

10. Ποτέ παιδιά μόνα σε μπαλκόνια και ταράτσες και ας φροντίσουμε να υπάρχουν σωστά κάγκελα.

Ας κάνουμε το σπίτι μας όσο το δυνατόν ασφαλέστερο. Πάνω απ? όλα, ας μάθουμε στα παιδιά μας από πολύ μικρή ηλικία να αναγνωρίζουν τους κινδύνους και να προφυλάσσονται από αυτούς.

Πηγή:Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος

ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΚΟΛΑΤΣΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ

Εκτύπωση PDF

Η ανάπτυξη και οι λειτουργικές αλλαγές που συμβαίνουν κατά την παιδική ηλικία απαιτούν και αντίστοιχη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών.

Το παιδί χρειάζεται ενέργεια και θρεπτικά συστατικά προκειμένου να:

* διατηρήσει τις φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού

* αναπληρώσει τις καθημερινές «φθορές», με παραγωγή νέων κυττάρων

* αντεπεξέλθει στις καθημερινές σωματικές δραστηριότητες

* αναπτυχθεί

* δημιουργήσει αποθέματα στον οργανισμό για διάφορα θρεπτικά συστατικά.

Επειδή τα παιδιά αναπτύσσονται με γρήγορους ρυθμούς, η εξασφάλιση της ποιοτικής διατροφής έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς απαιτούνται σε καθημερινή βάση πυκνότερα θρεπτικά τρόφιμα σε σχέση με τους ενήλικες.

Δυστυχώς όμως, στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχει προκύψει και αυξάνεται συνεχώς το σημαντικό πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας. Σύμφωνα με πρόσφατες επιστημονικές μελέτες, το 30% των παιδιών αντιμετωπίζει πρόβλημα βάρους.

Αν και τα αίτια της παιδικής παχυσαρκίας είναι πολλά και δεν μπορεί ακόμα να αποδοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα σε κάποιο από αυτά, είναι γεγονός ότι τα παιδιά ζουν σε μία κοινωνία στην οποία ευνοείται ολοένα και λιγότερο η σωματική δραστηριότητα, δηλαδή το παιχνίδι και η άσκηση, τόσο στον ελεύθερο χρόνο όσο και εντός σχολείου.

Από την άλλη, παρατηρείται υπερκατανάλωση τροφών, κυρίως λόγω περιορισμού του διαθέσιμου χρόνου που έχουν οι γονείς να φροντίσουν, ώστε τα παιδιά τους να απολαμβάνουν θρεπτικά σπιτικά γεύματα και μικρογεύματα (σνακ).

Αν και ο διαθέσιμος χρόνος που έχουν οι γονείς για να ετοιμάσουν ένα σπιτικό και υγιεινό σνακ είναι λίγος, μπορούν, αφιερώνοντας πραγματικά λίγα λεπτά για την παρασκευή τους, να ετοιμάσουν εξαιρετικά σνακ για τα παιδιά τους.

Η γενική σύσταση για ένα σωστό κολατσιό είναι να περιέχει μεγάλο ποσοστό σύνθετων υδατανθράκων, να είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, να μην περιέχει πολλά λιπαρά και να είναι πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα.

Καλές λύσεις και ιδέες για τα παιδιά είναι:

* Ένα σάντουιτς ή τοστ με τυρί χαμηλό σε λιπαρά, γαλοπούλα, μαργαρίνη, ντομάτα, αγγούρι ή μαρούλι που προσφέρει ασβέστιο, πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες και εάν το ψωμί είναι ολικής άλεσης προσφέρει και αρκετές φυτικές ίνες.

* Ένα κουλούρι σουσαμένιο με λίγο τυρί χαμηλό σε λιπαρά. Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει καλής ποιότητας λιπαρά από το σουσάμι, το απαραίτητο ασβέστιο και χορταίνει πολύ περισσότερο από ένα κουλούρι σκέτο. Εάν μάλιστα το παιδί καταναλώσει το σνακ αυτό με ένα χυμό φρούτων, προσλαμβάνει και μια πληθώρα από αντιοξειδωτικές βιταμίνες.

* Οι σπιτικές πίτες και κυρίως η χορτόπιτα ή σπανακόπιτα με την προσθήκη τυριού χαμηλού σε λιπαρά είναι εξίσου καλές επιλογές. Τα έτοιμα αρτοσκευάσματα (τυρόπιτες, λουκανικόπιτες, μπουγάτσες) είναι συνήθως κρυφές πηγές νατρίου (αλάτι) και λιπαρών, που είναι συνήθως κορεσμένα λιπαρά, τα οποία βλάπτουν την υγεία της καρδιάς και των αγγείων. Επομένως, τα οφέλη από την κατανάλωση μιας σπιτικής πίτας είναι πολλαπλά.

* Εξίσου καλές επιλογές για σνακ είναι οι μπάρες δημητριακών, τα μπισκότα και τα κριτσίνια ολικής άλεσης, που είναι όλες καλές πηγές βιταμινών του συμπλέγματος Β και φυτικών ινών.

Πηγή: nutrimed.gr/ iatronet.gr via zougla

Blogs του Σχολείου μας

....................
. ....................